Have you fought this hard, just to give up?

Om ynka 8 dagar är det endast en månad kvar till sommarlov. Är ni lika skoltrötta som mig? Känner ni för att ge upp? Tänk såhär, ni har snart överlevt ett läsår. Ni har tagit er upp i princip varje dag för att orka med skoldag efter skoldag, gjort prov efter prov, inlämning efter inlämning, stått ut med den sjuka pressen, hanterat stressen osv. Har ni kämpat såhär hårt för att ge upp nu i slutet? Nej. Det är det sista kvar att göra nu. Det är bära eller brista. Jag har bestämt mig för att klara det här nu. Jag ska ta sommarlov med gott samvete. Jag ska fixa till det som behöver fixas och njuta av mitt sommarlov till fullo. För jag har inte kämpat såhär hårt för att ge upp, jag är en fighter, jag tänker inte ge upp. Är ni med mig? För nu kör vi! 

Kommentera här: